söndag 30 september 2012

Baka, baka liten kaka


Idag har jag lekt receptionist samtidigt som jag försökte baka. Mamma och Frida är i Ullared med andra ord så ringer de stup i kvarten och undrar om vi behöver det och det. Så jag har sprungit runt i hela huset för inte kan de ringa till en och samma telefon utan först var det pappas telefon precis när jag hade börjat gegga med degen. Sen ringde de på min mobil som var i ett annat rum och sen ringde de på hemtelefonen som tack och lov var i köket men då skulle de förstås prata med Simon som var på övervåningen. Så motion (och några brända kakor) har jag fått  iaf. Här kommer receptet (under den engelska texten).

Today I have pretended to be a receptionist at the sam time I tried to bake. Mum and Frida is in Ullared (google it) which means I´ve been running around like a lunatic trying to answer the phone. Of course they can´t call the same phone every time first there was dads phone when I had just finished the dough (my hands were a bit sticky). Then were was my phone which lay in another room and then they called the one that is in the kitchen but ofcourse they wanted to speak to Simon who was on the second floor. Well at least I did get some exercise (and some burned cookies). Heres the recipe.

Knäckflarn

Ugnstemperatur 175-200c

 

150g margarin eller smör

2dl socker

2dl havregryn

2dl mjöl

½ tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

½ dl mjölk

½ dl sirap

 

Smält smöret och blanda sen i resten av ingredienserna klicka ut smeten glest på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ungefär 6-7 minuter. LÅT DEM SVALNA innan du lyfter bort dem från plåten.

 

Knäckflarn (english)

Oven temperature 347 farenheit

 

When I write 1cup it´s a little less than a cup since we have decilitre in Sweden.

 

150g margarine

1cup sugar

1cup oatmeal

1cup flour

½ teaspoon baking powder

2 teaspoons vanilla

0,25cup milk

0,25cup syrup

 

Melt the margarine and then mix it with the rest of the ingredients in a bowl.  Then take a teaspoon and put the dough on a baking tray. Use the spoon to place the dough sparsely on the tray. Leave it in the oven for 6-7 minutes (keep an eye on it). LET THEM COOL before taking them of the tray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar