lördag 29 september 2012

Röra/mess

Hela mitt rum är i en stor enda röra för tillfället men istället för att städa (som jag borde göra) så vänder  jag till ännu mer. Det är ju så att julen är på väg. Ja det är mer en två månader dit men jag har en stooor släkt. I denna släkt ingår en st mamma och pappa, en syster och en bror. Sen är det farmor, farfar och mormor (Örjan?). Sen kommer 3 mostrar och Niklas, Mattias och Thomas. Sen är det två farbröder med respektive och 8 kusiner. Om alla ovan nämda ska få virkat till julafton är det definitivt dags att börja planera men innan jul är det två födelsedagsbarn vars presenter inte är klara. Så om mamma går förbi och blänger på röran är detta min ursäkt.

 
My room is a big mess at the moment and instead of cleaning (like I should) I´m making it worse. Christmas is on it´s way, yes it´s more than two months till then but i have a huge family. I have one mum and dad, one grandad and two grandmums and grannys boyfriend (Örjan). Then theres 3 aunts and Niklas, Mattias and Thomas. Then theres two uncles with wifes and eight cousins and if everyone is supposed to get something crocheted I really need to start now. Oh there are two birthday gifts that I´m not finished with yet too. If my mum walks past my room and looks in to it this is so my excuse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar