torsdag 20 september 2012

Smitta

Jag har precis läst ut gone-smitta med Michael Grant. Frida säger att hon vill läsa den men jag vet inte jag den är mycket råare än dem andra i serien (jag älskar den så klart!!). Om ni tror att ni klarar av det så är ni välkommna till zonen där de äldsta är 15 år. Alla över 15 gick upp i rök och kvar blev barnen en del av dem har utvecklat olika krafter som att skjuta ljusstrålar, springa snabbt som vinden, hela och upphäva tyngdkraften de kallas mutanter. Första boken som heter Gone är inte fullt lika mörk som den jag nysst läst ut man kan säga att de hela tiden blir mörkare och mer ångestfyllda.

Om ni vågar läsa böckerna finns säkert dem första tre på bibloteket. De heter Gone, Gone-Hunger, Gone-lögner och Gone-smitta. Jag rekomenderar inte boken om du inte klarar av kannibalism och maskar som äter sig ur kroppen på en och läs den inte om du tycker det är jobbigt med ångestfyllda böcker. Obs att dett också finns hjältedåd i böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar