onsdag 3 oktober 2012

Vinst/Victory

Vandringspriset "Den gyllene tårtspaden" har nu fått ett nytt namn inskrivet där bak nämligen Älgarna!!! Älgarna är alltså min patrull och jag är så sjukt stolt över dem det var första gången de vann (vi äldre älgar har vunnit två gånger var). Tårtan var super smarrig och blev uppäten innan jag hann ta kort på den men det var andra som tog kort så jag ska försöka få tag på bilden. Bortsett från extrem glädje har kvällen också bjudit på en del stress jag har sprungit runt i hela missionskyrkan och spritsat tårtor. Alla skulle så klart ha hjälp samtidigt. Sen har jag på något sätt  lyckats med att få grön grädde på mina strumpor. Ja jag är klantig och nej jag vet inte hur jag gjorde. För den som är nyfniken så hade vi ett lager med sylt och ett med vaniljkräm, ovanpå hade vi grädde. Tårtan var dekorerad med vinbär, daim, nonstop och en råbandsknop av kolasnören.

The trophy called "the golden cake shovel" have now got a new inscription in the back namely Älgarna (Älg= moose)!!!  Älgarna is my patrol and I´m so proud of them it was the first time they won (the older mooses have won two times each). The Cake was delicious and it was eaten before I could take a picture of it but there wereothers who took pictures of the cakes so I´ll try and find one. Except of extreme happines I have also experienced a lot of stress this evning. I´ve been runnig around everywhere in the church helping the kids with their cakes. Of course everyone had to have help at the same time. Somehow I have managed to get green cream on my socks. No I´dont now how I succeded with that. If anyone´s curious we had a layer of jam and one of vanilla cream on the cake we had cream. The cake was decorated with currant, Daim (chocolate), nonstop and a reef knot made of toffe strings. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar