söndag 18 november 2012

Glitter

 
Om ni ser något som både glittrar och rör sig i Gripenberg så behöver ni inte vara rädda. Det är alltså inte en alien utan det är bara jag som har överanvänt glitter. Hela jag och halva mitt rum är glittrigt men jaja det är väl lite lyxigt. Om ni undrar vad jag gjort så är svaret en snöflinga.
 
If you see something sparkling in Griepnberg there is no reason to feel afraid. It isn´t an alien it´s just me who has "over used" glitter. All of me and half of my room is covered in glitter but I guess that is kind of luxury. If you wonder what I´ve done then the answer is a snowflake.


 
 
Det jag använde var limpistol, bakplåtspapper, snöflingemall, limstift, Massa vitt glitter och lite genomskinlig tråd.
 
What I used was a gluegun, baking sheet, snowflake template, gluestick, lots of white glitter and some Transparent thread.
 
 
 
Först målar/letar man upp en snöflingemall och lägger bakplåtspappret över. Sen tar du limpistolen och följer mönstret. Limma gärna två lager så blir den stadigare.
 
First you paint/find a snowflake template and puts it under the baking sheet. Then take the gluegun and follow the template. You probably have to glue two layers so it gets a bit more steady.
 
 
 
Se till så att den svalnat ordentligt innan du lossar den.
Make sure it is cold before you take it of the bakingsheet.
 
 
 
Använd sen limstiftet (något annat lim skulle förmodligen funka bättre) och täck hela flingan med lim. Nu kan du gå loss med glittret så kommer du se ut som jag sen :) eller så kan du ha det på snöflingan. Jag har glitter på båda sidorna av min flinga. Det sista du ska göra är att knyta tråden runt flingan och voila så har du en snöflinga att hänga i fönstret.
 
Then use the gluestick (I think some other glue would work better) all over the flake. now go wild with the glitter and you´ll look like me :) or you could just use it on the snowflake. I have glitter on both sides of my flake. The last thing you do is tie the thread around the flake and voila you have a flake to hang in your window.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar