fredag 23 november 2012

Mumma/Yummy

 
Idag har jag lagat mat. Jag vet chockerande!! Detta är en underbar rätt som ni borde prova därför lägger jag ut receptet. (jag tror att din mage fixar det Ida men jag är inte 100). Receptet räcker till ca 4-5 pers.

4st benfria kotletter (funkar även med fläskfilé)
2dl grädde
2dl naturell youghurt
1/2 dl kinesisk soya
1/2 tsk sambal oelek

Lägg köttet glest i en ugnsfast form. Vispa ihop grädde, youghurt, soya pch sambal oelek. Använd sen geggan till att dränka köttet Sätt in i 175 grader i ugnen i typ 1 timme. Det är väl värt väntan!!


Today I´ve actually cooked food. Shocking I now!!! It´s an wonderful dish that you really should try therefor I´ve posted the recipe here. The recipe is for 4-5 persons.

4st boneless chops
2dl cream
2dl youghurt
1/2 dl soy
1/2 teaspoon sambal oelek

(I´m too tired to translate dl to cups)

Put hte meat sparsley in an ovenproofed dish. Whisk together cream, youghurt, soy and sambal oelek. Then use the mixture to "drown" the meat. Then put it in the owen for one hour in 175 celsius. It´s well worth the wait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar