lördag 8 december 2012

8


Jag har precis kommit hem från Scouternas julavslutning också känd som Gripenbergs julmarknad. Efter en massa budande på sockor, pepparkakshus, julkrubban jag gjort och senap som farfar envisades med att kalla honung :) så var det dags för scouterna att ha sitt lucia tåg. Jag är något så sjukt stolt och jag satt och flina som ett fån större delen av tiden. Något som är lite coolt är att det var 9 killar (varav 2 tomtar) och 6 tjejer annars brukar det alltid vara fler tjejer. Jag glömde så klart kameran hemma suck på mig!!!! Något annat som var lite roligt var när Hannes sjöng solo så dansade de två tomtarna och sen skulle de käka äppelbitar och Otto tröttnade på sitt skägg så det slet han av. Det var bara det att skägget fastnade i luvan :D Just det jag vann en duk också och farmor och farfar köpte min krubba så det kommer nog en bild på den någon gång framöver.


I just got home from the scouts termination also known as Gripenbergs christmas market. After a lot of bidding on socks, gingerbread houses, the nativity scene which I made  and mustard that grandpa persisted on calling honey :), It was time for the scouts to celebrate lucia. I´m super proud and smiled like an idiot almost all the time. Something that is kind of funny is that it was 9 boys (2 of them were santas) and 6 girls because mostly it´s more girls. Of course I forgot my camera at home, I get so tired of myself!!! Something else that was funny was then Hannes sang solo and the two santas danced, eating apples was a part of their choreography and Otto got sick of his beard so he teared it of but it got stuck in his hat :D  Oh right I won an cloth and grandmum and grandad bought the nativity scene I made so I´ll probably post a picture of it sooner or later.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar