torsdag 3 januari 2013

FINAL

Sverige tog sig vidare till final på straffar mot ryssarna. Sebastian Collberg satte den sista straffen och jag såg verkligen inte vart pucken tog vägen utan det behövde jag en repris för att se. Då visade det sig att den fastnat i nättaket.  När  Lundström räddade den sista ryska straffen så skrattade Frida åt mig jag satt tydligen med det största flinet man kan tänka sig. Förhoppningsvis ser jag ännu dummare ut på lördag! Fast motståndet är USA och Sverige har inte vunnit mot dem sen 1996 men traditioner är till för att brytas. Om vi vinner hela jvm så lovar jag att baka Sverige cupcakes, om USA vinner så lovar jag att tjura..... Nu ska jag i vilket fall äta kladdkaka.

 
Den här bilden får mig fortfarande att le fast att det gått 1 år
This picture still makes me smile eventhough it's been a year



Sweden made it too the final via shootouts against the Russians. Sebastian Collberg made the last shot and I really didn't see where the puck went. I needed a recap to detect it, turned out to be stuck in the net. when Lundström saved the last russian shootout Frida laughed at me. Apparently I had the goofiest smile you can imagine. Hopefully I'll look even more stupid on saturday! The opposing team is USA and we haven't won an game against the americans since 1996 but traditions is meant to be broken. If we win the wjc gold medal I promise to bake team Sweden cupcakes if  USA wins I promise to pout.... Anyway now I'm going to eat "kladdkaka".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar