tisdag 19 februari 2013

Scout Special

Eftersom jag har lov har jag rätt mycket tid att fördriva och jag är dessutom så där lagom uttråkad så jag tänkte att jag skulle visa hur en helt vanlig scout träff kan se ut.

Because I have a holiday I have a lot of time to spend and I am kind of  bored so I thought that I should show you what a usual scout meeting coud look like.

 
När vi är på hajk så har vi mycket packning
When we go haiking we have a lot of package

 
Scouterna älskar fotboll av någon anledning, själv spelar jag bara om jag måste. Gärna i gummistövlar och ösregn.
The scouts love soccer for some reason, I only play when I'm forced to. Usually in rubberboots and pouring rain.

 
Sen sover vi i vindskydd
Then we sleep in a windbreak

 
Men först ska det grillas marshmallows
But first they roast marsmallows over open fire

 
Allt brännbart ska eldas upp är ett ordspråk Thörn lever efter
Everything that burns you're supposed to set fire to is a saying that Thörn lives after

 
Annars kan vi ju ha patrullkväll så att jag får prata av mig lite.
Or we have Patrol night so that I am able to talk a lot

 
När jag har pratat klart brukar vi spela ett spel eller två
When I'm finished talking we usually play a game or two

 
Sen har vi melodifestival också
The we have a music competition also.

 
Jag börjar det hela med att försova mig
I overslept

 
Mina vänner älskar mig och Kajsa efter det här....
Från höger har ni Beyonce (Frida), Babsan (Felicia), Rhianna (Amanda), Maria Montazami (Jenny), Marie Serneholt (Alma) och Prinsessan Madeleine (Elin).
 
My friends loved me and Kajsa after this....
From the right you have Beyonce (Frida), Babsan (Felicia), Rhianna (Amanda), Maria Montazami (Jenny), Marie Serneholt (Alma) and Princess Madeleine (Elin).

 
Kajsa klädde ut sig till Magnus Uggla också
Kajsa dressed as Magnus Uggla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar