tisdag 7 maj 2013

Sista dagen/Last day

 
Nu har jag varit ute på praktik på ett hotell i tio veckor och imorgon är det sista dagen. Inför praktiken tänkte jag "tio veckor, det här kommer bli skitjobbigt. Den 8 maj är ju så långt bort" men nu har jag svårt att greppa att det gått hela tio veckor. Jag har varit på benen åtta timmar om dagen och städat arslet av mig (bokstavligt talat jag har gått ner 5kg) ;) Jag har träffat så sjukt mycket människor och pratat med unga som gamla och jag vet inte hur många gånger jag fått visa var kaffet finns. Jag har hjälpt gäster med borttappade saker och hur man ska gå för att ta sig till ett visst ställe. Jag har bäddat sängar, torkat av bord, plockat disk och dammsugit tills hela kroppen värker men jag har ändå haft kul och jag kommer sakna det.

Jag kommer sakna att träffa Alex, Emil, Jocke, Matilda, Vickan, Tomas, Liz, Ottilia, Linda, Mats, Stoffe, Elin, Calle och Jonna varje dag. Att prata om allt med Liz, Matilda och Alex, att tjata hockey med Emil och förstås alla vattenkrig med Jocke! Jag kommer sakna det spontana sjungandet och nynnandet. Jag kommer till och med att sakna att vika servetter....eller kanske inte förresten.

Det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan så att jag får träffa mina tjejer oftare men jag kommer att ha myror i rumpan och svåra koncentrationsproblem en bra tid framöver!


 

Now I have been out on what we call praktik in Sweden. Praktik means that I dont just sit in school I work instead. So I have been working on a hotel for ten weeks and tomorrow is the last day. Before it started I thought "ten weeks this is going to be awful. 8/5 is so far away" but now I have a hard time realising it hasbeen 10 weeks.  I have been constantly moving for eight hours straight and cleaned "my ass off" (literally I have lost 5kg)  ;) I have met so much people and I have talked to both Young and old and I really do not know how many times I have shown where to find the coffee. I have helped guestes finding lost stuff and I have told them how to get to different places. I have made beds, wiped tables, made dishes and I have been vacuming until my body ached but I have still had a lot of fun and I am going to miss it.

I am going to miss seeing Alex, Emil, Jocke, Matilda, Vickan, Tomas, Liz, Ottilia, Linda, Mats, Stoffe, Elin, Calle och Jonna everyday. I am going to miss talking about anything with Liz, Matilda and Alex, to talk hockey with Emil and ofcourse every water war with Jocke! I will miss the spontaneous singing and humming. I´ll even miss folding napkins....Or maybe not.

It is going to be nice to come back to school and to get to meet my Girls more often but I will have trouble sitting still and concentrating for a couple of weeks!


 
Här är Emil
Here you have Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar