måndag 20 maj 2013

Smile

 
Jag bara ler och har gjort det hela dagen. Igår vann Sverige VM-GULD på hemmaplan dvs stort leende och lite tårar i ögonen. Älskar vekligen att höra spelarna skråla till nationalsången!

Idag har en kille i ettan dansat för mig och Carro medans han sjöng maniac... Jag försökte gå runt honom men det gick inget vidare då han dansade åt samma håll som jag försökte gå. Carro blev rätt så röd i ansiktet och killens kompisar hade väldigt roligt (Jag också för den delen)!

 Sen har vi världens skummaste vikarie eftersom vår samhällskunskaps lärare ska ha barn. Vikarien heter Ulf Andersson och ägnade 25min till att prata om sig själv, schack och att hockey inte är för tjejer. Ja ni hör ju vi lär inte bli världens bästa vänner. Sen pratade han resten av lektionen medans han bankade med pennan på tavlan. Tillslut avbröt jag honom och bad honom sluta banka på tavlan vilket gjorde honom så paff att han blev tyst någon minut och frågade sen om han verkligen bankade på tavlan. Hela klassen började fnissa åt honom eftersom han varit säkerheten själv tills jag avbröt.
Sist men inte minst så kommer jag att få ett A i svenska!!!



I am smiling and have done so all day. Yesterday Sweden won World cup gold in Stockholm which means I had a really big smile and a few tears in my Eyes. I really do love to hear hockeyplayers "sing" the national anthem!

 Today a guy in first grade* danced for me and Caroline while singing maniac... I was trying to walk past him but it didn¨t work since he danced in the same direction I tried to walk. Carro got red in her face and the boys friends had really fun (as did I by the way)!

 We had the weirdest substitute ever ( our regular social science teacher is going to have a baby). the substitutes name is Ulf Andersson and he used 25min to talk about himself, chess and that hockey was not for girls. As you probaly understan me and this Ulf won't be the best of friends. Then  he spent the rest of the lesson to talk an knock on the whiteboard with his pen that is until I interrupted him and told him to stop knocking. That made him so suprised that he didn¨t say anything at all for a minute before he asked if he rally did knock on the whiteboard. The whole class started to snicker at him because he had been so sure of himself before I interrupted.
Last but not least I am going to get an A in swedish


*In sweden you start school when you are 5/6 years and that grade is called förskoleklass or F. Then you have grade 1-3 named lågstadiet and 4-6 mellanstadiet. After that you have grade 7-9 and it¨s called högstadiet then you choose if you want to continue go to school for cnother three years that is called gymnasium and the grades are called 1-3. After that you can choose to go to Högskolan or a University.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar