torsdag 6 juni 2013

6/6

 
Idag är det Sveriges nationaldag och precis som alla andra år gör vi ingenting högtidligt överhuvudtaget. Nu menar jag inte bara min familj utan varenda svenne gör absolut ingenting. På sin höjd hissar man flaggan och äter något gott. Hemma vajar flaggan mest för att jag och bror sa till pappa att han skulle hissa den. Jag tycker det är synd speciellt om man kollar hur Norge firar den 17/5 då är det pompa och ståt, flaggor och parader. Jag vill också ha det så. Jag vill stolt vifta min flagga och skråla till nationalsången men ända gången man faktiskt gör det i Sverige är inför eller efter Hockey/fotbolls matcher. Annars får man bara lustiga blickar och blir förmodligen klassad som främlingsfientlig. Men det kvittar för JAG VILL LEVA, JAG VILL DÖÖÖÖÖÖÖ I NORDEEEN!




Today it is Swedens national day and just like every other year we d not do anything special. I don´t mean just my family when i say that, I mean every swede does not do anything special. Maybe you Hoist the flag and eat something a bit nicer than usual but that´s it. At home the flag is Hoist because me and my brother told dad to do it. I Think it is a shame that we do not celebrate this day especially if you look at how Norway celebrates theirs. They wave their flags and there is lots of parades. I want that too. I want to proudly wave my flag and "sing" the national Anthem but the only time you actually do that is Before or after a hockey/soccer game. Any other time you would just get lots of funny looks and you probably would be considered to have xenophobia. But it doesn´t matter because I WANT TO LIVE, I WANT TO DIEEEEEE IN SCANDINAVIIIA!

(That last part was a translated part of the Swedish national anthem. It is also the part where every swede sing so loud that all of Finland can hear us)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar