söndag 23 juni 2013

Tuut tuut

Idag har jag övningskört! Jag har inte gjort det på evigheter men det gick faktiskt bra. Jag körde runt och runt och runt skroten tills mamma sa åt mig att vända för att hon blev yr. Sen övade vi lite start i en minimal backe. Det var superläskigt även om man knappt kan kalla det för en backe. Sen fick jag köra en grusväg med många sådana där backar som man inte ser något i överhuvudtaget och på något sett hamnade vi ute i Säby tillslut. Säby korset gör mig alltid nervös och självklart så blev det ett motorstopp annars gick allt bra. Speciellt dem gånger som pappa sa till i god tid innan jag skulle svänga istället för precis innan...


 
Today I have practised driving our car! I haven´t done it in ages and it actually Went well. I drove round and roun and round the junkyard until mum told me to drive in the other direction because she was getting Dizzy. Then we practised starting in a slope. It was superscary eventhough it wasn´t a big slope at all. Then dad made me drive some gravel road with lots of those kind of slopes where you really cannot see a thing and somehow we ended up in Säby. The Säby crossroad Always makes me nervous and of course the motor died. Apart from that incident everything went well especially when dad told me to turn more than 10 meters Before I was supposed to turn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar