söndag 28 juli 2013

Längtan/Longing

Medans de flesta har slutat längta och nu bara går och njuter av den svenska sommaren så längtar jag istället. Jag längtar efter kyligare vindar, frusna tår, händer som värker och en hals man helst hade bytt bort. Jag längtar helt enkelt efter att stå i en ishall omgiven av människor som är lika förtjusta i sporten ishockey som jag... eller lika galna kanske är en bättre beskrivning. Den 17 september står jag förhoppningsvis i Kinnarps Arena och ser Växjö Lakers få stryk och dagen efter står jag med största säkerhet i Bredstorpshallen och sjunger med Flying Cranes (TAIFs supporterklubb). Vet Ni vad? Jag längtar alla redan!!!



While most people already have stoped longing and is now enjoying the Swedish summer. I have only just started . I am longing after colder winds, frosen toes, hands that ache and a throat that I would like to trade with someone else. I am longing after standing next to an ice rink surrounded of people who love the sport icehockey as much as I do...or maybe I should say whose who are as crazy and obsessed as I am. The 17 september I am hopefully standing in Kinnarps Arena and am watching Växjö Lakers get there arses kicked. The dat after that I will most certainly stan in Bredstorpshallen singing with Flying Cranes (TAIFs supporteclub). Doy you now something? I seriously cannot wait!!!


 
Bror längtar också men han har lustiga sympatier ;)
Brother is also longing but he has weird sympatheies ;)

 
Min virkade björn däremot vet vilka de rätta färgerna är...HV71s
My crocheted bear does now the right coluors (unlike my brother)...Hv71s

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar