fredag 9 augusti 2013

9/8

Skolan börjar om tio dagar. Jag är så lustig att jag faktiskt längtar fast det kan ju ha något att göra med att jag slipper laga mat när skolan börjar....Något jag faktiskt tycker om är att baka och idag har jag gjort knäckflarn och det tycker jag att ni också borde göra. Därför delar jag med mig av receptet. Visst är jag snäll?


Knäckflarn
Ugnstemperatur 175-200c


 150g margarin eller smör
2dl socker
2dl havregryn
2dl mjöl
½ tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ dl mjölk
½ dl sirap


Smält smöret och blanda sen i resten av ingredienserna klicka ut smeten glest på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ungefär 6-7 minuter. LÅT DEM SVALNA innan du lyfter bort dem från plåten.
 
 
 
 
 
 


 School starts in ten days and weird as I am I actually can´t wait but ofcourse it might hav something to do that I will not need to cook.....Something I really like to do is bake and today I have made Knäckflarn. I Think you should make some for yourselves as well and thats why I am sharing the recipe. Am I not nice?


Knäckflarn (english)

Oven temperature 347 farenheit

When I write 1cup it´s a little less than a cup since we have decilitre in Sweden.


150g margarine
1cup sugar
1cup oatmeal
1cup flour
½ teaspoon baking powder
2 teaspoons vanilla
0,25cup milk
0,25cup syrup




Melt the margarine and then mix it with the rest of the ingredients in a bowl.  Then take a teaspoon and put the dough on a baking tray. Use the spoon to place the dough sparsely on the tray. Leave it in the oven for 6-7 minutes (keep an eye on it). LET THEM COOL before taking them of the tray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar