fredag 20 september 2013

Jag ska/I will

Idag ska jag göra amerikanare! Jag har inte kidnappat en amerikan och bestämt att han ska bli far till mina barn och jag ska inte heller reparera en gammal amerikansk bil... Nej jag ska baka såklart!  Amerikanare är en super mumsig russinkaka. En bild lägger jag upp när jag har bakat färdigt och receptet hittar ni om ni scrollar neråt.


Today I will make americans! I haven´t kidnapped some random american that I decide should be the father of my future kids and I haven´t repaird an old american car... No I am baking of course! Americans is a super yummy raisin cookie. I will post a Picture once I am finished and to fin the recipe all you have to do is scroll down.


4dl russin och 2dl vatten kokas 2-3 min. Slå bort vattnet och låt russinen rinna av.

 

Creme

3dl creme fraiche

2dl strösocker

3st äggulor

2 ½ tsk potatismjöl

1 tsk vaniljsocker

 

Blanda alla ingredienser (utan vaniljsockret) i en tjock bottnad kastrull. Låt cremen sjuda upp under kraftig omrörning tills den tjocknar. Låt den svalna. Tillsätt sen russin och vaniljsockret.

 

Deg

3 1/2dl vetemjöl
3 1/2dl havregryn
2dl farinsocker
200g smör
1tsk bikarbonat

 

Blanda ihop och tryck ut halva degen på en lite smord långpanna. Grädda mitt i ugnen 8-10 min i 200 grader. Tag ut plåten häll över cremen och smula sen över resten av degen. Grädda ytterligare 20-25 min. låt kakan svalna innan du skär den i fyrkantiga bitar.

 

 

Boil 4dl raisins in 2 dl water for 2-3 minutes. Then let the raisins dry a little.

 

Crème

3dl crème fraiche
2dl sugar
3 yolks (still think that is a very weird word)
2 ½ teaspoons potato flour
1 teaspoon vanilla sugar

 

Mix all the ingredients except the vanilla sugar in a heavy saucepan. Let the crème simmer until it grows thick and then let it cool.  Then put in the raisins and vanilla sugar,

 
Dough
3 ½dl flour
3 ½dl oatmeal
2dl brown sugar
200g butter/margarine
1 teaspoon bicarbonate

 

Mix the dough and put half of it in a greased roasting pan. Bake in 200C or 392F for 8-10min. Take the pan out of the oven and pour the cream over the dough. Then take the other half of the dough and put the crumbs over the crème. Bake for another 20-25 minutes- Let it cool and then cut it into squares.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar