onsdag 16 oktober 2013

Rostade kastanjer/Roasted chestnuts

Igår kväll rostade vi kastanjer med ett gäng österrikiska studenter och det smakade förfärligt! Det var mjöligt och ungefär som att bita i en kokt potatis. Alla som känner mig vet vad jag tycker om kokt potatis....Jag kan verkligen inte äta det utan kväljningar.

Bortser man från kastanjerna så hade vi riktigt trevligt. Jag stod och pratade med en kille som hete Nico (stavning någon?) en tjej jag glömt vad hon heter och en kille som inte presenterade sig, rätt länge. Nico är intresserad av medicin (jag är livrädd för sjukhus), ekonomi (gäsp) och sport där hittade vi något vi kunde prata om även om hans hockeykunnande bara sträckte sig till tacklingar och droppade handskar. Tjejen konstaterade rätt snart att "You REALLY are a FAN" när jag rabblade upp mina tre favorit lag och då gick vi  inte ens in på favoritspelare...

Sen pratade vi lite scout och engelska kunskaperna brast väl lite där för när jag sa moose(Älg) trodde dem att jag pratade om möss men till slut gick budskapet fram. Sen pratade vi med Steve, Peter, killen som ser ut som David Guetta och minstingen på 19år och den väldigt långa killen med mössa.

Nu är en hotellnatt i Wien bokad gud vad jag längtar efter en mjuk säng!




Last night we were roasting chestnuts with a gang of students from Austria and it was awful. Not the students but the chestnuts it was like flour or boiled potatoes and everyone who knows me knows how I feel about boiled potatoes......I cannot eat it without wanting to throw up.

But apart from the chestnuts we had a great time. I talked with Nico (how in the world do you spell that) and a girl who`s name I have forgotten and a boy that didn´t introduce himself for at least 1 1/2 hour. Nico is intressted in medicin (I get scared to death when someone mentions hospital), economy (yawn) and sports and thats where we found something that we had in common eventhough his knowledge of hockey didn´t go much longer than dropped glowes. It didn´t take long before the girl said "you REALLY are a FAN" once I started to tell them about my favourit teams and I didn´t even mention any players....

Then we talked scout for awhile and the English knowledge was not the best when I said mosse and they thougt I were talking about mice but I manged to get my point cross. Then we talked to Steve, Peter, the guy who looks like David Guetta, the youngest one who is nineteen and the tall guy with a cap.

Today we booked a hotelnight in Vienna I am so looking forward to a soft bed!

2 kommentarer:

  1. Hm,mycket killar och en del ser ut som David Guetta!
    Should Daddy be worried? :-)

    SvaraRadera
  2. haha lite kanske de har tänkt att supa oss under bordet i Wien på lördag......Vi frågade när sista bussen hem gick och fick svaret "Sista bussen?!?! du menar första bussen den går kl 06.00" Ehhh okej.

    Nej helt ärligt så kan du vara lugn :)

    SvaraRadera