söndag 20 oktober 2013

Rulltrappa/Escalators

Jag har typ övervunnit en av mina största (och knäppaste) rädslor nämligen att åka rulltrappa. Ja jag är rädd för att åka rulltrappa och har varit det sen jag var fem. Det läskiga är egentligen att stiga på och speciellt om man ska neråt men nu har jag åkt både upp och ner. I lite större städer finns det ju oftast inte mycket till alternativ så igår i Wien så åkte jag en himla massa rulltrappor. Faye har visserligen fått ta hand om min väska några gånger för att jag ska kunna hålla mig i ordentligt.

Undra om vi är många som lär oss åka rulltrappa vid (nästan) 18års ålder?






I have kind of overcome one of my biggest (and weirdest) fears namely using escalators. Yes I am afraid of using escalators and I have been afraid of it since I was around five years old. The part that scares me is stepping on to the escalator and especially if it is going downwards but now I have used them both to go up and down. In large citys you usually do not have much of a choice so yesterday in vienna I used a lot of escalators. Faye did have to take my bag a couple of times so that I could hold on though.

I wonder if we are a lot of people that learns how to use escalators at the age of (almost) 18?

2 kommentarer:

  1. WOOP! Betyder det att vi slipper alla små, knarriga hissar i framtiden? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är ytterst tveksamt. Upp kanske du slipper men ner tar jag helst hiss!

      Radera