söndag 17 november 2013

December

Nu har jag fastnat. Jag har fastnat i en längtan efter snö, julmusik och saffran. Jag vill verkligen baka idag men det enda jag får upp i huvudet är saffransbullar med russin och socker på eller en massa godis jag vill göra. Jag fastnar i längtan efter att äta pepparkaksdeg när jag tror att ingen ser. Jag längtar efter knäck som fastnar i tänderna och jag längtar efter apelsiner med korinter i. Jag längtar efter doften av jul.
Jag vill ha december NU, GENAST, BUMS, PÅ MOMANGEN! Men jag får snällt vänta i 13 dagar till.




I am stuck. I'm stuck in the feeling of longing. I want snow, christmas carrols and saffron. I really wan't to bake today but the only thing I can think of is saffron buns with raisins and sugar on them or all of the candy I wan't to make. Igrow stuck in the longing of eating gingerbread cookiedough when I Believe no one is watching. I'm longing after butterscotch that probably won't ever leave my teeth. I am loning after the scent of christmas.

I wan't december NOW, RIGHT AWAY, IMEDIETLY! But I will kindly have to wait for 13 more days

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar