lördag 15 februari 2014

Super Kalla

 
Jag har aldrig någonsin brytt mig om skidor. Det har aldrig lyckats fånga mitt intresse men jag såg precis Sverige ta det första OS guldet i Sotji. Jag satt och undrade hur Ingemarsdotter orkade, jag förundrades över Wikéns lopp, jag satt och mumlade kom igen nu Haag men mest av allt satt jag med munnen öppen och hjärtat i halsgropen när det var Kallas tur att ge sig ut. Hon fick börja 25 sekunder efter tysken o finnen. hon tog i kapp det och med bara metrar kvar till målgången drog hon ifrån. Hon gick om, hon tog guld, mamma skrek och jag är gråtfärdig. Jag som aldrig brytt mig om skidor har tårar i ögonen och jag måste konstatera att super Kalla hon är ett monster! Vilken Prestation!








I have never cared about skiing.the sport has never managed to capture my interest but I just saw Sweden take our very first gold medal in Sochi. I sat wondering how in the World Ingemarsdotter had the energy and strength to keep up as she did, I marveled at Wikéns run, I sat murmering "come on Haag" but Kalla made me sit with my mouth hanging agpe and with my breath caught in my throat. She had to start 25 seconds after the german and the fin  but she caught up with them and meters from the finish line Kalla really put her back in to it. She passed them, she won the gols, mum screamed and I am about to cry. i who have never cared about skiing I have tears in my Eyes and the only thing I can do is state that super Kalla is a monster! What a performance!


 
 
Plus att det här var andra gången de finska damerna förlorade!  De åkte nämligen ut i kvartsfinalen mot damkronorna.
 
Besides this was the second time to day that the finish ladies lost! they lost against the Swedish "damkronorna" (womens ice hockey team). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar